Vine un moment când business-ul a crescut atât de mare încât marketingul externalizat nu mai face față. Și nu pentru că nu ne-am da noi silința, dar crește nevoia de implicare, lucrurile devin prea complexe pentru a fi tratate in regim part-time. Pe scurt, se simte nevoia unui om de marketing full-time. Sau a unui departament intern de marketing.
Cum faci tranziția de la o colaborare de marketing la propriul departament de marketing? În primul rând, poți să îi întrebi chiar pe colaboratorii tăi actuali. Nu de alta, dar pot exista condiții specifice de piață pe care merită să le iei în seamă. Și dacă ai avut o colaborare bună până acum, probabil îți vor fi alături și cu acest pas. Ni se întâmplă și nouă să fim alături de clienți când își construiesc departamente de marketing, de la selecție de oameni până la coaching. Dar să revenim. Pus în fața deciziei, primul reflex va fi să gândești funcțional: „îmi trebuie un manager, un om de content, un designer, o persoana la online advertising si un specialist social media”. Așa face toată lumea, toate agențiile sunt organizate așa, așa trebuie să faci și tu, nu? Nu neapărat. Organizarea funcțională este foarte greu de echilibrat în termeni de încărcare. Vei avea oameni care stau degeaba. În plus, vor fi greu de coordonat și de integrat ca echipă… Pe lângă timpul necesar pentru acomodarea cu firma și brandul. Îți va lua un an de zile să pui lucrurile cap-la-cap. Propunerea mea e să începi cu cel mai bun brand manager pe care îl poți avea. Este cel mai important om din echipa de marketing, alege un performer, o persoană experimentată și inspirată, cu spirit strategic, multidisciplinar. Cere recomandări, urmărește-i parcursul profesional, nu negocia salariul. Alege cel mai bun brand manager pe care îl poți avea și oferă-i, pe lângă condițiile de angajare, un buget, un target și un set de aspirații de business. Restul se rezolvă de la sine.