Ți s-a întâmplat să intri pe un site, iar zilele următoare să te urmărească peste tot reclame legate de site-ul respectiv? Ai uitat produse în coș și a doua zi ai văzut reclame cu acele produse? Felicitări, ai fost retargetat.

Ce este remarketingul și de ce e așa de important

1. Ce este remarketingul?

Prin definiție, remarketing-ul (sau retargeting-ul) este o formă foarte comună și populară de promovare online prin care marketerii trimit reclame utilizatorilor care le-au vizitat website-ul. Este o modalitate eficientă de a viza persoanele care și-au arătat interesul pentru o anumită afacere. Se numește “re”- marketing deoarece sunt vizați vizitatori anteriori sau clienți existenți. Se poate spune că remarketingul este o a doua șansă de a converti, de a vinde în plus sau de a păstra clienții cu ajutorul reclamelor sau a campaniilor de promovare online.


2. Beneficiile campaniilor de remarketing

  • Personalizare: listele de remarketing oferă o cantitate nesfârșită de date despre vizitatori, care pot fi folosite în avantajul companiei. Pot fi vizați clienți cu diferite interese în momente distincte ale procesului de cumpărare și se poate crea o experiență personalizată pentru aceștia
  • Rămâi în mintea vizitatorilor: Prin intermediul remarketing-ului te poți asigura că persoanele care ți-au vizitat site-ul în trecut își vor aduce mai bine aminte de produsele sau serviciile tale, comunicând cu ei în timp ce vizitează alte site-uri web sau platforme de socializare
  • Creșterea conversiilor: remarketingul se adresează unei audiențe care a interacționat deja cu produsele sau serviciile tale, deci există o probabilitate mai mare ca aceștia să convertească (spre deosebire de cei cu care nu ai interacționat încă)


3. Problemele campaniilor de remarketing

Pe lângă faptul că implementarea multi-platformă poate fi anevoioasă (trebuie să instalezi coduri diferite de tracking dacă vrei să faci remarketing pe platforme diferite – Google, Facebook, LinkedIn de exemplu), remarketingul vine cu o problemă specifică de protecție a datelor personale (GDPR). Odată cu instalarea pe site a codurilor de tracking pentru diferiți furnizori de advertising online, le transmiți acestora date despre clienții tăi. Și chiar dacă tu nu ai acces la date personale (cu care să îi poți identifica pe vizitatori), platformele de advertising pot corela informații și le pot utiliza în moduri care contravin regulamentului GDPR. Cu alte cuvinte, un site care nu conține cod de tracking sau analytics nu are nevoie nici măcar de un Cookie Notice. Pentru un site care face remarketing însă, lucrurile se complică.


4. Care este diferența între remarketing și retargeting?

Sunt voci puternice în marketing care care tratează cele două noțiuni ca fiind diferite. Retargeting este definit ca interactiunea prin advertising online cu cei care au vizitat deja un site sau landing page, iar remarketing-ul este definit ca interactiunea prin email cu cei care au cumparat deja – și pe care vrei să îi transformi în clienți recurenți. Cu toate acestea, în practică cele două noțiuni se confundă, se suprapun în bună parte ca audiență și urmăresc obiective similare. Cu alte cuvine, noi preferăm să diferențiem abordarea în funcție de funnel-ul de marketing, nu de canalul de comunicare – și să le considerăm pe toate “remarketing”.


Vrei să afli cum îți poți promova afacerea?

Te putem ajuta cu soluții utile pentru afacerea ta și pentru targetul către care te îndrepți, pentru a obține rezultatele pe care ți le dorești.

CONTACTEAZĂ-NE