O singură pagină strecurată printre alte câteva sute. Cum o faci interesantă și captivantă pentru cititor? Și ai reușit să transmiți eficient și rapid mesajul campaniei? Aceasta este premisa unei strategii de advertising în reviste și ziare.
După ce am lucrat mai bine de 4 ani în presa scrisă și am văzut sute de reclame aruncate în reviste fără prea multă atenție la mesaj, brand sau imagine, am vrut să văd cum abordează problema agențiile din întreaga lume și cum au combinat eficient creativitatea cu un mesaj puternic. Mai jos este selecția mea de ad-uri pentru print ce mi-au atras atenția începând de la începutul anului.
1. CBN – The radio that plays the news
CBN este un radio din Brazilia ce difuzează toată ziua numai știri. Campania combină inteligent coperți faimoase de albume rock cu știri importante din întreaga lume. Agência UM, Brazilia, Mai 2017
2. Oechsle – Mother’s Day
Oechsle, unul dintre cei mai mari retaileri din Peru, a apelat la o campanie inedită de ziua mamei – a crescut prețurile la produsele pe care nicio mamă nu vrea să le primească de ziua ei. O campanie deșteaptă ce sigur a atras atenția multor mame. Fahrenheit Agency, Peru, Mai 2017.
3. Autism Forum Switzerland
Copiii cu autism se pierd cu ușurință în detalii. Tocmai de aceea ei se simt de multe ori neajutorați atunci când trebuie să vadă imaginea de ansamblu. Autism Forum Switzerland a reușit să evidențieze acest aspect în patru reclame ce transformă cele mai uzuale obiecte din casă în jucării fascinante. Ruf Lanz Agency, Elveția, Mai 2017 .
4. Altoids – The Curious Afterlife of a Tin
Sunt sigură ca toți avem în casă cel puțin o cutie goală de bomboane mentolate. Eu țin în a mea părți rupe din bijuterii de argint și aur. Brandul Altoids rupe focusul de pe produs și se concentrează pe ambalaj într-o campanie în care aflăm pentru ce sunt folosite cutiile lor de diferite personaje. BBDO Agency, SUA, Aprilie 2017.
5. Samsung – It’s good when you can add during the cycle
Rar vezi o campanie la o mașină de spălat unde focusul nu este pe mașină în sine ci pe o singură funcționalitate a ei. Samsung îți povestește cât de bine este să poți adăuga haine în timpul programului de spălare cu referințe la Beatles, Facebook și echipa de fotbal Leicester City. Leo Burnett Agency, Dubai, Martie 2017.
6. Aprendamos Juntos
Este destul de dificil să îți imaginezi care ar putea fi consecințele pe termen lung atunci când copiii nu știu să rezolve cele mai simple probleme de matematică. Aprengamos Juntos este un ONG din Peru ce a găsit o modalitate isteață de a ne arată tuturor cât de importantă este matematica și cu ce probleme am putea să ne confruntăm în viitor dacă copiii noștri nu au acces la școală. Y&R Agency, Peru, Aprilie 2017.
7. Café Pilão – Stay awake
Preluată după meme-urile de pe internet în care creierul refuză să se concentreze pe ceva important, mesajul campaniei cafelei Pilao are cu siguranță un impact mult mai mare asupra tinerilor obișnuiți și receptivi la acest gen de comunicare. JWT Agency, Brazilia, Aprilie 2017.
8. Play-Doh – Colors
Imaginația copiilor nu are limite. Nici Google nu poate găsi ceea ce își doresc ei, însă cu Play-Doh orice dorință și jucărie devine realitate. Un mesaj puternic, transmis cu simplitate, într-o campanie ce cu siguranță întărește și susține mesjul de brand al Play-Doh. DDB Agency, Columbia, Mai 2017.
9. Aster Hospital – Gastric problems
Așa mă simt și eu câteodata. Ce să zic, mesajul spitalul Aster a ajuns la mine și m-a făcut să zâmbesc. Misiune îndeplinită. The Classic Partnership Agency, Emiratele Arabe Unite, Mai 2017.
10. HiperCentro Corona – La cocina que estas imaginando

Desigur, nu putea să lipsească de aici, cea mai controversată reclamă de print din acest an. Fie o iubiți fie o urâți, cale de mijloc nu prea există. Responsabilii de proiect se găsesc aici.
Foto: Ads of the World