Probabil ai o idee bună, lucrezi la un produs diferit față de ceea ce oferă piața în prezent, ai o viziune unică, entuziasm și capacitate de implementare. Dar cum te asiguri că soluția ta va fi structurată corect? Că va fi înțeleasă, acceptată și dorită de piața țintă? Că va fi reprezentată de o imagine, de o identitate verbală și vizuală corecte? Iar apoi, cum faci să ajungă la publicul potrivit și cum comunici exact ce trebuie pentru ca prospecții să devină clienții tăi fideli?
Implicarea echipei de marketing încă de la începutul proiectului îți crește șansele de reușită. Pentru că marketingul pentru tehnologie e mai mult decât promovare online, iar o echipă de marketing poate avea o influență semnificativă chiar asupra felului în care funcționează echipa ta tehnică, prin crearea unei legături între cerințele și capacitățile pieței și resursele și capabilitățile tehnice ale echipei tale. Nu ți-ai dori să te dedici unui produs care nu oferă beneficiile relevante pentru piață. De exemplu, UI design este strict legat de UX. Și daca UI design este o disciplină tehnică, UX ține mai mult de înțelegerea clientului și a experienței, obiectiv și subiectiv. De psihologie și marketing. Există tehnici de testare pe fiecare pas al interfeței noului produs, însă chiar și la nivel intuitiv, opinia unor experți de marketing nu poate decât să te ajute. Indiferent dacă optezi pentru tehnici de testare sau nu, ține cont de faptul că este comun pentru developeri să piardă din vedere imaginea de ansamblu a produsului. O echipă de marketing pe de altă parte, familiarizată cu cerințele userilor, poate lua parte la crearea unui user story. Asta va încuraja întreaga echipă să-și concentreze eforturile pe ceea ce oferă utilizatorilor valoare. De asemenea, poate fi un exercițiu de echipă, dând tuturor o viziune comună asupra modului în care utilizatorul dorește să folosească produsul și de ce unele funcționalități sunt mai importante decât altele. Iar completând opinia lui Guy Kawasaki din “The Art of The Start” (carte pe care ar trebui să o citești oricum), noi credem că există 2 variante pe care să le iei în calcul, în funcție de experiența ta de marketing și de timpul + bugetul pe care le ai la dispoziție: