Fiecare agenție de marketing, indiferent de modul de organizare și de serviciile prestate, își va structura un soi de ofertă standard pe care să o prezinte clientului. Această ofertă este un document-cheie în evaluarea profesionalismului respectivei agenții. În primul rând, oferta ar trebui să fie personalizată.
În afară de câteva situații specifice, o ofertă standard sugerează un serviciu standardizat. Asta poate să fie OK, dacă te abonezi la Mailchimp, la Canva sau dacă cumperi o temă de WordPress. În rest, este o alertă de ‘nu contează ce nevoie ai tu, noi asta știm să facem‘. În plus, lipsa de atenție în procesul de ofertare nu sugerează un nivel prea mare de atenție în timpul colaborării. Mai jos descriu câteva criterii pe care merită să le urmărești. Nu înseamnă că dacă lipsește vreun detaliu trebuie să respingi oferta, dar o agenție de marketing care se respectă va atinge cât mai multe din punctele de mai jos:
După ce ai primit și ai evaluat oferta, pentru mulți antreprenori urmează partea de negociere a contractului. Însă atunci când vorbim de servicii în general, servicii creative în special, inclusiv marketing externalizat, această negociere trebuie făcută cu puțină atenție – și voi încerca să explic de ce. Cele mai importante resurse ale unui marketer sunt timpul și atenția sa, iar oferta de preț este măsura valorii muncii lui (sau echipei), ceea ce face ca orice legat de bani să poată deveni rapid un subiect personal și sensibil. ‘Îmi place ce văd în oferta voastră, dar vreau un discount de 15%’ va avea, de cele mai multe ori exact efectul pe care l-ar avea același dialog cu casierul de la Lidl. Și dacă totuși acceptă, este foarte posibil să pornești la drum cu o echipă de marketing demotivată, să ai parte de mai puțină atenție decât ai dori sau chiar să ți se aloce numai juniori pe proiect. Pentru a evita astfel de situații, încearcă să nu abordezi direct negocierea prețului contractului de servicii. Negociază cu încredere oferta de servicii în sine, detaliile propunerii, etapele proiectului, timingul de implementare, orice poate să aducă prețul la un nivel acceptabil pentru tine. Oricine va înțelege limitările de buget și va accepta o discuție privind optimizarea proiectului. Iar dacă agenția de marketing preferă să se retragă de la negociere pentru că li se pare că vrei să tai prea mult și nu mai pot atinge obiectivele proiectului… Felicitări. Ai găsit o echipă de nădejde. Dacă nu ai înțeles încă, poți citi aici exact de ce trebuie să îi angajezi. Nu în ultimul rând, dacă nu ai facut-o încă, acum e un moment excelent să suni 1-2 clienți din cei cu care se laudă agenția pe site și să ceri niște referințe.