Notificarea: Contul tău de publicitate Facebook a fost suspendat are puterea de a-ți opri un pic respirația. În primul rând, liniștește-te.
Știm cât de frustrant este să ți se întâmple asta, mai ales dacă faci marketing externalizat, iar contul închis este al unui client. Singura ta dorință este să fugi până în America și să le faci ceva rău, nu? Trage aer în piept – pentru a rezolva aceasta problemă îți trebuie foarte mult calm.
1. Nu le scrie un mesaj plin de ură
Fie că ai avut o serie de ad-uri refuzate, apoi contul închis ori, în cel mai rău și frustrant caz, te-ai trezit cu contul închis fără o explicație serioasă, ci ceva vag precum: Your Ad Account has been disabled due to not complying with the Facebook Advertising Policies sau Your ads are deceptive or misleading, nu face greșeala de a le scrie un mesaj plin de frustrare și ură. Chiar dacă simți că ai dreptate și ți se pare că știi foarte bine regulile Facebook (chiar dacă le știi cu adevărat sau nu), de cele mai multe ori, ei au dreptate.
Chiar și în cazul puțin probabil în care totul s-a întâmplat din greșeală, un mesaj conflictual spre ei nu îți va ajuta deloc situația, din contră, e posibil să îți facă mai mult rău.
În majoritatea cazurilor, aceste mesaje sunt citite de un AI, de un robot. Acesta este, probabil, setat să caute în mesaj semne că ai înțeles ce ai greșit, că nu vei repeta greșeala și mai ales că Facebook este cel mai important lucru pentru tine. Un mesaj plin de ură nu acoperă niciuna dintre căutările AI-ului. De unde știu? Pentru că m-am certat și eu cu Facebook pentru suspendarea unui cont de publicitate și m-au anunțat sec ‘Please consider this decision final’ și am rămas fără Ad Account.
2. Citește cu atenție politica lor
O poți găsi în totalitate aici. Citește-o de 3 ori, caută semnele ce pot fi legate de ad-ul / ad account-ul tău și de ce a atras acesta suspendarea contului de publicitate Facebook. Chiar dacă ție ți se pare exagerată, dacă se apropie cu 1% de ceva ce ai făcut în Ad Account, atunci aceea este greșeala. Copiază-o cuvânt cu cuvânt din politica lor. Vei avea nevoie de ea un pic mai târziu.
Foarte important, din contul tău personal de Facebook, cel legat de Ad Account, treci prin aceste lecții de bune practici. Facebook va ști dacă nu ai făcut acest pas și va interpreta asta ca lipsă de interes – deci nu îți va aproba cererea de reactivare.
3. Lasă la o parte mândria și spune-i lui Facebook cât de mult îl iubești
Trebuie apoi să le scrii la Request a Review of this ad account. Cu calm și dragoste pentru robotii care îți vor citi mesajul, le scrii după următorul script:
- Mulțumește-le că îți oferă ocazia să le explici ce s-a întâmplat;
- Pune cu copy/paste motivul pe care ți l-au dat ei pentru suspendarea contului, data când a fost suspendat și numărul Ad Account-ului suspendat;
- Explică-le că înțelegi ce anume ai greșit și pune copy/paste exact textul din politica lor, textul care ți-a dat de gândit că aia a fost greșeala ta;
- Povestește-le de câți ani folosești Facebook Ads, câți bani ai băgat în ad-uri și mai ales cât de important este pentru tine și eventual pentru clienții tăi acest serviciu;
- Explică-le că politica lor este foarte importantă pentru tine și ai tratat-o mereu cu seriozitate, spune-le că nu vei repeta greșeala și că îți pare foarte rău pentru ce s-a întâmplat;
- Abia apoi întreabă-i ce pași trebuie să urmezi pentru a putea reactiva contul;
- Scrie mereu Facebook cu f mare – pe bune;
- Trimite și spune o rugăciune.
4. Insistă
Dacă te-ai lovit de un refuz, insista, mai scrie-le, spune-le ce rău îți pare, citește din nou politica lor, descoperă o altă greșeală. Stresează-i până în pânzele albe. Nu îți pierde speranța. La noi a funcționat din prima și ne-au reactivat contul, dar alții au insistat cu 2-3 mesaje până să reușească. Include în text cazuri pe care le-ai rezolvat cu ei, dacă există, și fii cât mai transparent și drăguț posibil.
5. Ce fac dacă nu am reușit să reactivez contul
Există și această posibilitate, dacă ai ajuns în acest punct soluția este un pic ciudată. Numele tău, contul tău și cardul de pe cont sunt cel mai probabil flagged. Deci nu le mai poți folosi. Noi am încercat și ne-au blocat noul ad account înainte să apucăm să pornim primul ad.
Pe scurt, trebuie să o iei de la zero. Du-te la un prieten acasă, un alt calculator, un alt IP. Ori rogi pe cineva de încredere să facă asta de pe contul lui de Facebook ori creezi un cont nou de Facebook, un nou business account și un nou ad account cu un card pe care nu l-ai folosit în contul vechi. Da, ciudat, dar funcționează. Deocamdată. Adaugă apoi pagina în acest nou account și începe promovarea cu o postare simplă, ceva ce ai mai promovat și nu au fost probleme.
Important!
După ce ai reușit să reactivezi contul de publicitate Facebook ai foarte mare grijă la ad-urile pe care le faci. Chiar și cea mai mică greșeală, precum un link scris greșit, îți va atrage imediat suspendarea contului și, implicit, obligația de a parcurge din nou pașii de mai sus. Deci, începe cu promovări cât mai simple.
Îți ținem pumnii!