Departament de marketing externalizat

Propria ta echipă de marketing disponibilă în doar câteva zile.
Biblioteca de marketing, Blog, E-commerce, Marketing externalizat

Încărcare produse pe site sau într-un magazin online, rapid și fără dureri de cap?

ianuarie 14, 2021

Poți folosi un RPA ca UiPath pentru a automatiza întreg procesul.

 

Dacă deții un magazin online, probabil ai avut deja câteva experiențe neplăcute cu colectarea informațiilor despre produse și cu introducerea produselor pe site. Cum poți evita ca întreg procesul introducerii de produse să se transforme într-o gaură neagră care înghite timp și bani la infinit? Noi îți propunem să automatizezi.

În cele 10 minute cât durează să citești acest articol vei afla care sunt problemele pe care le-am întâlnit noi având de-a face cu introducerea a mii de produse în magazinele online pe care le gestionăm și cum am reușit să le automatizăm, evitând zeci sau poate chiar sute de ore de muncă repetitivă.

Introducerea manuală de produse

Poți gestiona introducea unui număr limitat de produse, la costuri medii și cu un consum mare de timp, oferind o atenție rezonabilă la detalii.

Introducerea produselor printr-un import

Într-un timp scurt și la costuri medii poți introduce un număr nelimitat de produse. Poate crește riscul de duplicate content.

Introducerea automată de produse

Culegerea automată de informații și introducerea unui număr nelimitat de produse, in orice platformă, fără a irosi timp prețios.

Trebuie să introduci produse pe site? Există o soluție elegantă.

Noi introducem mii de produse pentru clienții noștri. Reducem efortul și eroarea umană îmbinând procese robotizate cu procese de import în baza de date.

Cât de greu e să introduci manual produse pe un site?

Răspunsul la această întrebare variază în funcție de dimensiunile magazinului și de produsele pe care le vinzi. Dacă vorbim de un magazin mic, cu câteva zeci de produse, poți opta pentru introducerea manuală a acestora. Și o poți face chiar tu.

Nu ar trebui să dureze mai mult de câteva ore: creezi atributele, creezi categoriile, introduci produsele, atribui fiecărui produs o categorie și îi selectezi atributele, mai adaugi etichete (tag-uri), umbli puțin la partea de SEO și cam aia a fost, produsele tale sunt online și gata de vânzare.

Dar ce te faci când magazinul tău este unul de dimensiuni mari, cu mii sau zeci de mii de produse ce trebuie introduse?

În această situație poți apela la o echipa care să facă asta pentru tine. Fie colegi de muncă sau studenți dornici să facă un ban, în funcție de dificultatea domeniului. Un om poate introduce zeci sau chiar sute de produse pe zi, la un cost rezonabil. Însă vei avea câteva probleme de rezolvat pentru a avea succes.

Unde găsești pe cineva care să te ajute? Vrei să sacrifici timpul cuiva din echipa ta pentru introducerea produselor pe site? Dacă ai găsit un om dispus să facă asta, cine îl va învăța întreg procesul? După ce le introduce, cine verifică să vadă dacă totul este corect? De unde știi că munca repetitivă îți va face omul să fugă de task după primele 10 produse introduse?

Importul de produse pe site este o soluție elegantă

Dacă nu vrei să introduci produsele manual sau nu găsești pe nimeni care să te ajute cu asta, cu un efort relativ mic poți importa produsele direct pe site.

În principiu, cel puțin pentru platformele uzuale precum WooCommerce sau Magento, procesul de import este unul simplu: selectezi fișierul de import, selectezi câmpurile ce vor fi importate (nume de câmpuri și atributele acestora) și gata, ai produsele pe site. După import, verifici dacă este totul în regulă, dacă toate produsele sunt introduse corect și ești pregătit să le vinzi.

În realitate însă, cele mai multe fișiere de import au probleme: unele au puține date tehnice sau nu au deloc, unele produse nu au fotografii de produs, au doar poza reprezentativă (nu și schiță tehnică, poză de ambient sau de detaliu) etc. Ei bine, în acest caz trebuie să te înarmezi cu multă răbdare și să începi să cauți aceste informații pe Internet sau în cataloagele furnizorilor. Sau nu?

Cum facem noi culegerea datelor și cum îți recomandăm să încerci și tu?

Confruntându-ne și noi cu această problemă ca parte din activitatea noastră marketing externalizat, am ales să eliminăm tot acest proces și să automatizăm culegerea de date pentru introducerea de produse folosindu-ne de un RPA.

Robotic Process Automation (RPA) este tehnologia care permite utilizatorilor să configureze un „robot” virtual care utilizează aplicațiile existente în vederea procesării unei tranzacții, a manipulării datelor sau declanșarea unor decizii și comunicarea cu alte sisteme digitale. Unul dintre cele mai cunoscute programe ce folosesc această tehnologie și cel cu care noi am ales să lucrăm este Ui Path Studio, o resursă gratuită pe care o poți descărca direct de pe uipath.com.

Întreg procesul de automatizare presupune crearea unui „drum” care să ghideze programul. O mare parte din „drumul” ce trebuie creat seamănă cu procesul pe care l-ar urma un om pentru aceeași acțiune. Diferența este că robotul nu obosește, nu are timpi morți și nu se va plânge de munca repetitivă. Va putea introduce la nesfârșit produse fără să ceară bani în plus pentru munca overtime.

Ca să facem întreg procesul puțin mai ușor de înțeles, am pregătit un scurt video care demonstrează cum programul nostru a fost configurat să caute și să acceseze produsele pe site-ul furnizorului, apoi să identifice și să descarce pozele de produs pentru a le salva în folderul indicat de noi.

Întâmpini dificultăți în culegerea datelor produselor ce trebuie introduse pe site site?

Apelează la o echipă de marketing externalizat ce te poate ajuta să automatizezi întreg procesul de culegere a datelor, economisind timp și resurse considerabile.

Introducerea automată de produse în platforme de E-commerce

Introducerea manuală sau importul nu se aplică de fiecare dată. Anumite platforme de E-commerce nu permit deloc importul de produse, iar dacă ai câteva mii de produse de introdus, vei consuma timp prețios ca să le introduci manual.

Și în acest caz îți va fi de ajutor o automatizare a întregului proces de introducere al produselor pe site. UiPath este o soluție care funcționează și în această situație. „Robotul” nu se va bloca din cauza lipsei unei descrieri de produs sau a unei imagini, continuând procesul, iar la final îți vor fi comunicate produsele care au întâmpinat erori în procesul de introducere.

Poate în marketing-ul pentru tehnologie sau marketingul pentru restaurante nu te ajută prea mult, dar dacă faci marketing și vânzări pentru firme de distribuție sigur vei aprecia automatizarea.

Sigur, poți testa chiar tu funcționarea UiPath (cum spuneam, e gratuit și nu presupune cunoștințe tehnice așa complicate pentru a-l opera) sau poți apela la o agenție de marketing pentru o soluție completă pentru gestionarea produselor pe care dorești să le încarci: colectarea informațiilor despre acestea, crearea fișierului/fișierelor necesare și introducerea acestora pe site, toate acestea cu un efort minim din partea persoanei care va gestiona acest proces.

Câte produse trebuie să introduci pe site?

Știm că te poți ocupa chiar tu, dar poate ai lucruri mai bune de făcut. Dacă timpul tău e prețios, alege un partener care te poate ajuta să introduci automat produse pe site-ul tău.