Cât de dispus ești să accepți să ți se spună lucrurile verde-n față? Cât de dispus ești să muncești la evoluția ta? Cât de pregătit ești să ieși din zona ta de confort?
Eu am aflat răspunsurile în timpul celor trei luni de internship marca DMK și mi-a plăcut la nebunie ce am descoperit. Am terminat facultatea acum câteva luni, adică promoția 2021. Am lucrat din timpul facultății timp de un an în domeniul contabilității, iar acum am ales să descopăr tainele marketingului. Nicio treabă, corect? Dar eu așa m-am gândit, să schimb complet domeniul.
Să o iei de la capăt într-o direcție complet diferită nu e ușor, dar ești tânăr și ai speranțe, right?
Tinerețea îți oferă impulsul că totul gravitează în jurul tău, că ești destul de deștept să le știi pe toate. Mmm… nu, chiar nu ești atât de deștept și clar nu le știi pe toate. Ești lovit de multă muncă, supărări, frustrări, tot felul de gânduri. Cum le faci față și treci peste îndoieli, te diferențiază. A fost primul internship la care am participat. În timpul facultății nu am fost fana oportunităților și ce să mai zic că jumătate din cei trei ani de studii i-am făcut online. Căutând de zori job-uri pentru oameni cu studii superioare, am găsit un anunț ce suna interesant. Am intrat pe site-ul celor de la departamentmarketing.ro și am aplicat direct acolo. După câteva zile primesc un mail cu un chestionar de completat și cu câteva detalii organizatorice. Citesc mail-ul și îl închid, ”am timp” mi-am zis. Mi-am acordat atât de mult timp încât l-am completat chiar în ultimele ore înainte de deadline. De la bun început am crezut că nu o să am nicio șansă. Să mă aleagă chiar pe mine? Dar se pare că mi s-a oferit șansa și am fost chemată la interviu – ultimul pas din procesul de selecție. De când am intrat în birou am simțit o atmosferă plăcută. Nu aveam emoții și eram chiar încrezătoare. Muzică, ceai, oamenii păreau de treabă. După două ore de discuții, am plecat și mai încrezătoare decât venisem. Mă simțeam sigură pe mine și deveneam tot mai entuziasmată gândindu-mă că aș putea începe să descopăr un domeniu care mă atrăgea din ce în ce mai mult. Când mi s-a adeverit sentimentul, m-am bucurat de oportunitatea ce îmi stătea în față.
Ce poate fi așa de greu la marketing?
Bun, acum să ne punem pe treabă. Să dăm start internship-ului. Probabil te gândești: ce poate fi așa de greu la marketing? Niște social media, mai faci un site, câteva reclame, o strategie acolo. Haha, nu. Înseamnă să îți storci creierii până simți că ai rămas fără ei. Mereu am crezut despre mine că mă pricep la oameni și cuvinte. Am aflat din primele două săptămâni că nu e deloc așa. Am crezut și că știu să scriu niște articole și câteva postări pentru social media. Tot din următoarele două săptămâni am aflat că nici asta nu fac prea bine. În comunicare credeam că sunt expert – nici asta nu era adevărat.
Cele 3 luni de internship la Departament Marketing au fost despre cum să ceri mai mult de la tine
Pentru mine, cele trei luni de internship în echipa unei agenții de marketing externalizat despre asta au fost. Despre cum să îți pui mintea la contribuție, cum să ceri mai mult de la tine, cum să înveți continuu, cum să nu te dai bătut și cum să accepți că există un infinit de alte realități decât cea pe care o cunoști tu. Am învățat că totul se obține prin muncă și tot acest domeniu este cât se poate de vast și interesant. O evoluție continuă, care se resimte și se vede când te uiți în urmă. M-am gândit să renunț la un moment dat? Nu, în nicio clipă. Cum aș fi putut să renunț când cineva chiar își bate capul cu mine și pentru evoluția mea? Am acceptat provocarea unui nou început și provocarea de a ieși din zona mea de confort. Cel mai frumos sentiment? Când aduni recolta. Când observi privind înapoi cât de mult ai evoluat și câte lucruri ai învățat. Ba mai mult, acum știi să le și aplici și îți poți da seama cât de diferite sunt percepțiile tale despre tot ce credeai tu că înseamnă realitatea. Și, de fapt, acesta este doar începutul a ceea ce înseamnă marketingul pentru mine, pentru că deși știu mai multe decât acum trei luni, încă nu știu mai nimic.
Da, marketingul e frustrant. Dar m-a impulsionat
Când nu mai știi cum să așezi ideile diferit, dar să păstrezi esența, cum să rescrii același lucru de mai multe ori, deși tu crezi că ai făcut deja bine din prima, iar cei din jurul tău îți spun că e praf. Când trebuie să uiți de părerile tale pentru a vedea cu adevărat ce se întâmplă în jurul tău și că tu nu ești suma oamenilor cărora trebuie să te adresezi. Că nu e despre tine, e despre ceilalți. Aici apare challenge-ul. Eu am făcut față cu un break-down. Dar m-a impulsionat. M-a impulsionat să îmi dovedesc mie și celor din jur că pot să învăț și să fiu învățată. Să ies, de fapt, din bula mea în care credeam că sunt pricepută și astfel să îmi dau voie să evoluez. Când am privit ce este în jurul meu drept o oportunitate să învăț și nu ca o demonstrație să arăt că știu, toate lucrurile s-au legat diferit.