Clienții tăi caută chiar acum pe Google „mobilă la comandă”. Cum te poți asigura că te vor găsi și că ai șanse să te contacteze? Îți propunem o strategie integrată de marketing și promovare, special gândită de noi pentru producătorii de mobilier la comandă
Câți clienți de mobilier la comandă ți-au venit de pe website în ultimele 3 luni? Știm, te bazezi mult pe recomandări sau pe showroom-ul care te-a consacrat în oraș. Nu a fost nevoie de cine știe ce efort de promovare până acum, lucrurile au mers mai mult de la sine, firesc, din aproape în aproape. Dar va fi la fel și în continuare? Comerțul se mută din magazine în online. Restaurantele se dotează cu sisteme de vânzare online și livrare la domiciliu. Producătorii de mobilă la comandă investesc în showroom-uri virtuale și strategii de vânzare online care să se combine cu strategia lor actuală, iar promovare site pe Google a devenit un lucru esențial. De ce?
VIRTUAL E MAI BINE
Nu depinzi de un spațiu fizic, poți avea oricâți vizitatori pe oră, e mai ieftin și simplu să-l amenajezi, să-l întreții și să-l modifici
CLIENȚII SUNT ONLINE
Din ce în ce mai mulți oameni caută întâi pe Google. În plus, ocolești dependența de recomandări și poți atrage clienți complet noi
FĂRĂ INTERMEDIARI
Chiar și cel mai bun om din showroom poate avea o zi proastă. Pe net, povestea ta e spusă direct, perfect de fiecare dată
Cu siguranță te-ai gândit și tu să te extinzi online. Poate te-ai interesat sau chiar ai participat la cursuri de marketing. Însă informațiile sunt destul de generale, e nevoie de timp și know-how pentru a le implementa. E complicat să generezi o strategie de marketing care să funcționeze pentru producători de mobilă la comandă. Și cum se îmbină această strategie cu ce ai făcut până acum? Poate chiar ai făcut deja ceva pași în direcția asta și nu s-a întâmplat nimic, nu au venit clienți. Mai are sens să încerci? Merită efortul? Te va ajuta cu ceva investiția în marketing? Noi credem că da. De aceea am analizat cu atenție piața producătorilor de mobilă la comandă și comportamentul cumpărătorilor. În special al consumatorilor care renovează sau cumpără apartamente. Vei găsi mai jos o strategie de marketing integrată, online și offline. Pentru a atrage clienți, a-i convinge să colaboreze cu tine, dar și pentru a transforma clienții mulțumiți în ambasadori care să te recomande mai departe. Ești pregătit?
Știm cu toții că numărul de oameni care vor călca pragul showroom-urilor este în scădere. În plus, website-ul este vizibil mult înaintea showroom-ului sau pliantului tău de prezentare. Sute de oameni au căutat deja astăzi „mobilă la comanda” sau „mobilă de bucătărie” pe Google. Dacă nu apari în căutări, dacă nu ești pregătit cu un plan de marketing pentru producători de mobilă la comandă, nu exiști. Poți da un click aici pentru a vedea care sunt producătorii de mobilă la comandă care ți-au luat-o deja înainte. Și dacă apari, dar website-ul tău oferă o experiență de calitate slabă vizitatorilor? S-ar putea să pierzi clientul în primele 10 secunde, fără măcar să vă cunoașteți. Noi am făcut mai jos o analiză de User Experience pentru site-ul unui producător de mobilă la comandă. Durează 1 minut, dar noi credem că te va ajuta să structurezi detalii esențiale din relația cu clienții tăi înainte de a apela la o agenție de promovare online.
Experiența pe care o are un vizitator pe site este la fel de importantă ca zâmbetul cu care este întâmpinat în showroom
La fel ca în showroom, pe site clientul va lua contact cu munca ta, va încerca să înțeleagă dacă este ceea ce își dorește, să evalueze câteva proiecte, să deducă un nivel de preț. Fiecare detaliu contează. Un consultant prietenos și atent la detalii reprezintă mai bine de 50% din succesul vânzării în showroom. Știe exact când și cum să dea binețe, când să întrebe, când să asculte și când să vorbească. Înțelege clientul, evaluează bugetul disponibil, alege o soluție de design, finalizează vânzarea și planifică vizita pentru măsurare. Aceeași logică trebuie să fie prezentă și pe site. Trebuie ofere o interacțiune intuitivă, să ușureze traseul clientului spre secțiunile care îl interesează, să îi răspundă la întrebări și să îl încurajeze să te contacteze. În plus, tot mai puțini folosesc telefonul pentru a cere o ofertă de preț. Emailul sau chat-ul sunt cele mai des folosite unelte pentru primul contact, în special pentru generația 27-39 de ani, generația care va deveni baza ta de clienți în anii următori. Cât de repede găsește cineva datele tale de contact pe site? Sunt pe prima pagina? Ai un chat? Pentru a te ajuta să navighezi prin acest labirint de informații, am pregătit un ebook gratuit mai jos. Am pus acolo câteva informații esențiale care te vor ajuta să îți evaluezi site-ul, să faci un brief pentru o agenție de webdesign sau chiar să îți creezi singur un Website / Showroom Digital. Vei găsi acolo cele mai importante detalii la care trebuie să fii atent, structura și funcționalitățile pe care website-ul tău ar trebui să le aibă pentru a fi eficient și a aduce clienți.
Nu te speria, nu e nevoie să îți faci singur site-ul
Dacă nu ai timp sau nu vrei să te apuci de unul singur, poți folosi informațiile din ebook pentru a ști mai bine ce să ceri agenției de marketing sau de webdesign pe care o vei desemna să te ajute. Iar pentru a avea o imagine mai clară de cum ar putea arăta un showroom digital pentru un producător de mobilă la comandă, ne-am pus și noi la lucru experiența de peste 10 ani în marketing externalizat și poți vedea ce ne-a ieșit apăsând butonul de mai jos. Am realizat site-ul acela ca un exemplu și l-am gândit pentru a reprezenta un producător de mobilă premium, cu are un nivel de calitate și prețuri peste media pieței. Sigur, site-ul tău nu va arăta exact așa – va trebui adaptat pentru segmentul de clienți care îți calcă pragul.
Promovarea online? Echipa ta de vânzări disponibilă non-stop.
Cei mai mulți producători de mobilă la comandă nu simt nevoia să investească în promovare, online sau offline. Comenzile vin de obicei din recomandări, capacitatea de producție și de montaj e acoperită, poate pur și simplu nu mai au nevoie de clienți noi. Dar ce se întâmplă când comenzile scad într-o anumită perioadă? Sau când ai investit într-o capacitate de producție și montaj care stă neutilizată? Când te gândești să crești afacerea? Ai avea nevoie de o echipă de vânzări care să îți aducă clienți. Numai că, spre deosebire de alte domenii de activitate, chiar dacă ai avea vânzători, unde ar căuta ei clienții? Nu pot bate din ușă în ușă să întrebe dacă nu are cineva nevoie de mobilă la comandă. Deci dacă vrei mai mult de lucru, odată website-ul creat și optimizat, showroom-ul tău digital are nevoie de o structură de promovare. Vei găsi în continuare câteva unelte de care te-ai putea folosi, dar și câteva sugestii practice de marketing. Nu te speria de cuvintele complicate. Un astfel de proces poate părea complicat pentru cineva care face asta pentru prima oară. Cu puțină răbdare însă, vei putea să le implementezi chiar tu. Iar dacă timpul nu îți permite, poți oricând apela la o agenție de marketing externalizat sau la o agenție de marketing digital. Pentru început ai nevoie de o mică strategie. E important să evaluezi corect ce îți dorești pentru a stabili apoi cum ajungi la rezultat. Pentru marketingul dedicat unui producător de mobilă la comandă, noi am luat în calcul obiectivele următoare:
La ce te ajută recunoașterea brandului? Oamenii știu ce faci și se gândesc automat la serviciile tale când au nevoie de mobilă la comandă.
Aici domnește social media. Facebook, Instagram și LinkedIn. Alături de un blog și un showroom vizibil, îți vor crește în timp imaginea și te vor face cunoscut pe piața locală. Proiecte noi, soluții ingenioase de integrare a corpurilor de mobilier în spații restrânse, testimoniale de la clienți fericiți, imagini de la montaj, dar și articole de blog ce susțin imaginea ta de profesionist, cu trucuri și idei pentru mobilier sunt subiecte ce trebuie atacate și distribuite pe rețelele de socializare. Nu renunța să fii activ pe conturile de social media sau pe blog doar pentru că nu ai primit nicio cerere de ofertă prin aceste canale. Ele nu aduc clienți direct, ci te fac cunoscut în timp. În plus, postările de blog te ajută să crești în primele paginii al motoarelor de căutare (SEO). Gândește strategia de social media așa cum povestești clienților ce ai făcut, de ce să te aleagă pe tine și ținând cont de ce spun clienții despre tine.
Cum le atragi atenția celor ce își doresc să achiziționeze sau să renoveze un apartament?
Poate nu știai, dar Google Ads, fostul AdWords, poate livra mesaje promoționale celor ce în acest moment caută sau sunt interesați să cumpere o nouă casă, să se mute, să renoveze. Căutările lor pe Internet, pe site-urile de imobiliare, de materiale de construcții sau de electrocasnice sunt înregistrate, iar tu poți crea campanii care să le vorbească despre mobilierul la comandă. Motivele pentru care ei trebuie să te aleagă pe tine pot ajunge la ei înainte ca aceștia să înceapă efectiv să caute soluții de mobilare. Gândește aceste campanii la fel cum ai gândit exteriorul showroom-ului tău. Ce se vede de pe geam? O bucătărie frumoasă? O ofertă? Lista de servicii? La fel cum o persoană trece pe lângă showroom și vede înăuntru o bucătărie, așa va trece clientul și pe lângă ad-ul tău. Dacă știe că va avea nevoie de mobilă de bucătărie, probabil va intra să afle mai multe detalii.
Google Search sau SEO? Ambele te pot diferenția de concurență în fața clienților ce caută activ mobilă la comandă.
Agenție Google Ads Search – pentru campaniile ce răspund direct celor interesați de mobilierul la comandă și caută activ o soluție pentru casa lor. Serviciile tale, oferta ta de preț și beneficiile tale trebuie să fie clare, extrem de vizibile și ușor de înțeles. Textul din aceste ad-uri trebuie să fie discursul tău de vânzare. De ce să te aleagă pe tine? La fel cum tu îi convingi pe clienți în showroom să se așeze la masă cu tine și să îți povestească despre proiectul lor, la fel campaniile de search în conving pe clienți să intre pe website, unde găsesc informațiile de care au nevoie. În altă ordine de idei, SEO se referă la Search Engine Optimization – un set de reguli de bune practici care să te ajute să fii în primele rezultate la căutările pe Google. Este o combinație de măsuri tehnice (cum e construit website-ul), de conținut (pagini site, blog) și de mediu (importanță pe social media, de exemplu) – poți citi în ebook-ul nostru mai multe detalii. Pentru a te ajuta cu acest pas, îți putem pune la dispoziție articole sau cuvinte cheie pentru backlinking în cel mai mare blog de design interior din România.
Remarketingul le amintește celor interesați de ce ești special și de ce să te aleagă
Remarketing prin Google și Facebook sunt campaniile care întăresc beneficiile pe care le oferi și susțin motivele pentru care clienții ar trebui să te aleagă pe tine. Sunt campaniile care trebuie să îi convingă pe cei care au vizitat site-ul că ești alegerea potrivită, îi impulsionează să te contacteze sau le răspund la întrebările uzuale. Campaniile de remarketing sunt echivalentul dezbaterii și lămuririi obiecțiilor din procesul de vânzare. Clientul înțelege ce poate găsi la tine, dar nu a luat o decizie încă. Poți iniția un dialog care să îl convingă să îți trimită detaliile proiectului sau ideile lui de design.
Oferă o experiență incredibilă fiecărui client
De la primul contact și până la finalizarea montajului, toate detaliile relației cu clientul se cumulează într-o experiență, iar planul nostru de marketing pentru producători de mobilă la comandă ține cont și de asta. Modul în care află despre serviciile tale, ce recomandări a primit, cum este întâmpinat pe site sau în showroom, cât de utile au fost recomandările de design și dacă i s-a livrat mobila la timp, toate sunt importante. Nu uita, deși șansele să se întoarcă cu o nouă comandă la tine sunt destul de mici în viitorul apropiat, el te poate oricând recomanda mai departe. O sticlă de șampanie lăsată pe blatul noii bucătării, un chestionar de satisfacție clienți la finalizarea lucrării sau un telefon peste 6 luni de la montaj în care să întrebi dacă mai este nevoie de reglaje sunt câțiva pași mici ce îți vor arăta unde greșești, dar îți vor păstra și clienții aproape.
La final, câteva mici secrete suplimentare pentru marketingul producătorilor de mobilă la comandă
Wow, dacă ai ajuns până aici, înseamnă că ți s-a părut interesant articolul. Sau că ești foarte rezistent ? Oricum ar fi, sper să te ajute – și pentru că ai ajuns atât de departe, am vrea să îți oferim un mic bonus de final: câteva sfaturi specifice domeniului tău. Nu sunt reguli absolute, dar sunt niște detalii la care merită să fii puțin atent:
Brandingul, deși nu e obligatoriu, e temelia unei afaceri ambițioase.
Poți avea o afacere fără un branding solid? Fără un nume unic, fără identitate vizuală sau verbală, fără un manual de brand? Sigur că da. Cei mai mulți producători de mobilă la comandă nu au niciun brand și au afaceri înfloritoare. Cu toate acestea, trebuie să te gândești la brand ca la temelia afacerii tale: cu cât o clădire este mai înaltă cu atât este mai importantă fundația. Exact în același mod, cu cât afacerea este mai mare, cu atât personalitatea, consecvența și coerența impuse de un proces de branding devin mai importante. De exemplu, dacă lucrezi cu mai multe agenții de promovare online, te asiguri că mesajul tău rămâne consecvent.
Consecvența și coerența sunt mai importante ca brandingul
Chiar dacă nu ai un branding, un manual de brand pentru identitate vizuală și verbală, eficiența oricăror acțiuni de promovare depinde de consecvența pe care reușești să o menții. Cu alte cuvinte, dacă ai o pagină de Facebook, un showroom și un pliant – e important să te asiguri că numele firmei e scris exact la fel în toate cele 3 medii de comunicare. Că folosești aceleași culori și aceleați elemente grafice. În caz contrar, o bună parte din efortul de marketing se va irosi, oamenii nu vor corela informațiile și nu vor înțelege mesajul.
Un chestionar de feedback este mai valoros decât crezi
Un simplu formular de feedback trimis prin SMS sau prin email clientului la finalizarea lucrării, dacă este bine alcătuit, are cel puțin 3 efecte benefice importante: (1) îți oferă citate pe care le poți pune pe site sau în materialele de promovare ca testimoniale de la clienți mulțumiți; (2) îți oferă indicii care te ajută să verifici calitatea muncii propriei echipe (design, producție, montaj) și să vezi cum îți poți îmbunătăți serviciile; (3) dacă e vorba de un client nemulțumit, e mai bine să se răcorească în mesajul către tine decât pe Google sau Facebook reviews.
Mai mult decât un Website, noul tău Showroom Digital