Dacă afacerea e mică sau la început, așa cum ziceam în altă postare, e cel mai bine să îți faci singur campaniile de marketing online. Cheltui mai puțini bani și ești mai dinamic, lucru important la început. Testezi idei diverse de abordare, în timp real și coordonate cu activitatea de vânzări.
Dacă afacerea crește însă, vei realiza la un moment dat că nu mai ai timp să trimiți flyerul la tipografie, sa corectezi campania aia de Google search sau sa postezi pe Facebook. Știi exact ce ai de făcut, dar pur și simplu nu mai ai timp, iar produsele noi, serviciile noi și ideile tale de dezvoltare încep să rămână abandonate din această cauză. Nu în ultimul rând, imaginea firmei rămâne în urmă. Acesta e momentul să încerci outsource marketing. Normal, poți încerca și să angajezi, dar vei descoperi repede că nu e așa simplu: oamenii buni de marketing sunt greu de găsit, costă mult și au nevoie de diversitate. Sunt greu și de păstrat. Freelancerii îți consumă foarte mult timp de management și rareori livrează la timp. Și de multe ori nu îți alocă timp când ai nevoie de ei. Iar agențiile specializate, deși își fac foarte bine treaba, costă mult și trebuie manageriate pentru a menține consecventă direcția generală de comunicare a firmei/brandului. În tot acest context, o echipă de marketing externalizat vine cu câteva atu-uri: