Compania
O firmă de instalații electrice în construcții cu sediul în București și cu activitate în sudul și estul României. Este o companie tânără, de profesioniști, care a cunoscut o expansiune rapidă și planuiește o consolidare a poziției sale în zona de sud-est.
Contextul
Fară a avea experiență sau infrastructura necesară pentru vânzări B2C, clientul a decis comercializarea de sisteme de panouri solare și fotovoltaice, datorită unor oportunități de finanțare, precum și a pieței aflate în expansiune.
Colaborarea
Care a fost organizarea de marketing necesară pentru succesul acestui proiect? Pentru coordonare am selectat un manager de marketing cu proiecte anterioare în domeniul panourilor fotovoltaice. Având în vedere că nu exista o echipă de marketing internă, am organizat una dedicată, din resurse proprii, în funcție de planul de marketing. Noua organigramă a inclus și o resursă venită dinspre client, un angajat polivalent cu experiență în IT și webdesign. Pe durata proiectului, acesta a fost subordonat managerului coordonator și a colaborat cu restul echipei dedicate, în funcție de necesitați.
Organigrama departamentului de marketing
Resurse proprii alături de cele ale clientului.
Rezultate
Timpul scurt necesar pentru găsirea și implementarea unor soluții eficiente de vânzare, de circa trei luni (impus de oportunitatea de finanțare) a necesitat un ritm alert pentru implementarea soluțiilor potrivite. Am refăcut astfel întreaga infrastructură de prezentare și promovare, precum și un funnel de lead generation B2C și B2B care să aducă lead-uri zilnic, în mai puțin de trei luni. Am identificat și implementat de asemenea în comunicare diferențiatorii companiei, capabili să convingă publicul țintă să achiziționeze sisteme fotovoltaice, prin cresterea notorietății de brand. Un alt aspect important a fost menținerea relației cu noii clienți prin crearea unui mecanism de comunicare și fidelizare în paralel cu cel de vânzare. Nu în ultimul rând, creșterea notorietății brandului propriu era un obiectiv esențial pentru toată zona de sud-est a țării.
4-5 lead-uri pe zi.
Modernizarea prezenței online și offline.
Peste 50% din lead-uri au fost implicate în discuții ulterioare și ofertare.
"
Nu ne așteptam să primim o infrastructură digitală la cheie în mai puțin de trei luni și să avem cumpărători în prima zi de lansare. Iată că totuși se poate și mulțumim Departamentmarketing.ro pentru sprijinul avut în intrarea noastră pe o piață nouă, cea a panourilor fotovoltaice și solare.CEO