Cât costă promovarea pe LinkedIn și de ce e o alternativă bună dacă vrei ca mesajele tale B2B să ajungă acolo unde trebuie?
Încă de la începutul anului 2020, dar cu precădere în ultimul trimestru al anului, cei care derulau campanii pe Facebook au început să observe fie o scădere în rezultatele obținute, ad-uri blocate ori chiar contul Facebook de Business si Advertising blocat. Politica de publicitate tot mai strictă a celor de la Facebook, lipsa unei motivări concrete pentru închiderea unor conturi și timpii de răspuns tot mai îndelungați au lăsat mulți manageri de campanii online cu un gol în strategia de marketing. Dacă aceștia promovează servicii și produse B2C cu siguranță eforturile lor în a rezolva problema cu Facebook sunt mai mult decât necesare. Împreună cu o strategie puternică în Google Ads, pentru ei Facebook este o platformă care încă mai convertește. Ce se întâmplă totuși cu acele companii care nu oferă produse sau servicii consumatorilor, ci altor companii (B2B / business to business)?
Oricât de mult insistă experții în online, Facebook nu este o platformă B2B
Dacă până recent targetarea pe Facebook a celor care ocupau anumite poziții într-o companie sau a celor ce lucrează într-un anumit domeniu era posibilă, începând cu 2020 ea devine din ce în ce mai problematică. Nu pentru că aceste audiențe nu mai există în platforma celor de la Facebook, ci pentru că mulți din acești utilizatori fie nu mai accesează platforma, fie o fac foarte rar sau pur și simplu și-au închis contul. Desigur, ei sunt prezenți pe Internet, ca noi toți de altfel. Pot fi atinși în continuare cu alte tipuri de campanii: Google Ads, Reddit, Twitter sau, de ce nu, LinkedIn. LinkedIn Ads excelează prin targeting-ul legat de viața profesională, extrem de important dacă ceea ce vindem noi este important pentru o industrie anume sau pentru un anumit tip de persoană – prelucrarea lemnului de exemplu, ori pentru oameni ce ocupă anumite posturi – manageri de achiziții – sau tineri ce sunt chiar acum în căutarea unui internship de marketing. Unii marketeri sunt de părere că LinkedIn este o platformă preponderent de recrutare, motiv pentru care găsești acolo mai degrabă oameni de HR și oameni în căutarea unui loc de muncă. Poate, dar pe fondul scăderii Facebook, ecosistemul LinkedIn este în creștere. Lucrurile se schimbă, iar dacă vă doriți o audiență bine definită în contextul de business, de ce să nu investigați și LinkedIn Ads? Sigur, pentru foarte multe industrii, prezența și promovarea prin Facebook (și Instagram) pur și simplu nu poate fi ignorată. Dar strategia online nu trebuie să se oprească aici. Ea poate fi completată, cu beneficii surprinzătoare.
LinkedIn Ads – Mai scump, dar mult mai eficient
Dacă ești antreprenor și ai cerut informații despre LinkedIn Ads agenției tale de marketing este posibil să fi primit unul din următoarele răspunsuri: Este foarte scump. Nu găsești pe cine trebuie acolo. Îți facem Facebook și Google, rezultatul este același la costuri mult mai mici. Da, este mai scump – cea mai simplă campanie de promovare pleacă de la 10 dolari pe zi. Dar trebuie luat în considerare reach-ul organic, mult mai bun decât pe Facebook. Cu alte cuvinte, dacă ai o comunitate în creștere și suficiente interacțiuni pe postare, aceasta va fi mai vizibilă, organic, fără costuri. Pe scurt, dacă postarea ta de pe LinkedIn a primit like de la Ion Vasile, mulți din prietenii lui Ion Vasile vor vedea acum postarea ta. Mult mai mulți decât pe Facebook. Dacă ai o organizație de dimensiuni medii și agreezi cu colegii tăi să interacționeze cu postările companiei, vei avea surprize foarte plăcute. De multe ori nici nu e nevoie sa faci publicitate – sau poți folosi publicitatea doar ca o rampă de lansare a postărilor valoroase, lăsând algoritmul LinkedIn să facă restul.
Ce poți obține, mai exact, prin promovarea pe LinkedIn Ads?
În primul rând, găsești pe cine trebuie acolo și asta o știi din propria experiență. Dacă ai cont de LinkedIn știi că toți cei care se înregistrează au funcția actuală trecută public în profil, compania la care lucrează, dar și interesele și abilitățile profesionale. Probabil chiar tu ești prieten direct cu cei pe care vrei să îi atingi cu mesajele tale de promovare. Deci? Cum să nu găsești pe cine trebuie?
1. Elemente unice ale audienței de la LinkedIn:
- Numele companiei – Unde lucrează audiența ta?
- Rata de creștere a companiei – Pentru cei ce vor să transmită mesaje companiilor în creștere sau în scădere
- Educație – Domeniul de studiu, diplome și universitatea terminată
- Nivel de carieră – Internship, junior, senior, manager ori CEO
- Denumire job – Target după funcția și postul ocupat
- Calificare – În funcție de calificările și cunoștințele de business
- Grupuri – Poți atinge oamenii care sunt parte a anumitor grupuri de pe platformă. Aceste grupuri profesionale sunt extrem de nișate, foarte granulate și cu interese destul de specifice.
2. Direcții și tactici de promovare specifice:
- Poți atrage audiența specifică afacerii tale pe pagina de LinkedIn și crește o comunitate în jurul soluțiilor pe care le oferi
- Promovarea serviciilor, a produselor și beneficiilor companiei tale, promovare susținută apoi de vizibilitate 100% organică pe postările nepromovate
- Posibilitatea de o trimite mesaje direct în inbox-ul de LinkedIn. Un tip de campanie ce nu se lovește de o reacție atât de negativă ca pe Facebook, deoarece utilizatorii sunt obișnuiți cu astfel de mesaje și nu folosesc aproape deloc mesageria în scop personal.
- Poți sublinia și evidenția beneficiile brandului tău, pe LinkedIn, celor ce ți-au vizitat deja website-ul. Remarketing pe LinkedIn.
Clienții tăi s-ar putea să fie pe LinkedIn
Poate nu ai luat în calcul până acum, însă promovarea pe LinkedIn te poate ajuta să-ți găsești clienții. Iar noi te putem ajuta să navighezi prin întreg universul de promovare de pe LinkedIn.